Dragonlance – L’Ombre de la Reine des Dragons est désormais disponible en France

Combattez les armées des Dragons dans cette nouvelle aventure pour le plus grand jeu de rôle au monde, alors que la Reine Dragon Takhisis s’apprête à conquérir la nation sans défense de Solamnia

Dragonlance – L’Ombre de la Reine des Dragons est une histoire de conflits armés et de résistance qui se déroule pendant la légendaire Guerre de la Lance. Le livre est disponible dès aujourd'hui en français.

Dans cette nouvelle aventure, les joueurs peuvent incarner des personnages de Krynn, le monde de Dragonlance, et rejoindre la ligne de front pour participer à la guerre contre les terrifiantes armées des Dragons.

Ce livre propose notamment :

• DES HÉROS DE ​ GUERRE - Des règles de création de personnage mettant en avant les éléments centraux du cadre de la Dragonlance, y compris la race des Kenders et de nouveaux backgrounds pour les utilisateurs de magie : le Chevalier solamnique et le Mage de Haute Sorcellerie.
  • DRAGONLANCE - Cette première apparition du cadre de campagne de Dragonlance dans la cinquième édition plonge les joueurs et le Maître de donjon dans un conflit à l’échelle mondiale où ils ne manqueront pas de vivre de nombreuses aventures.
  • UN MONDE EN GUERRE - Un conflit aux proportions épiques se déroulant pendant la Guerre de la Lance.
  • DE TERRIBLES ADVERSAIRES : les héros affrontent l'infâme chevalier de la mort Lord Soth et son armée de drakéides.

Préparez-vous à découvrir tout ce qu'il y a à savoir sur la redoutable armée des Dragons grâce aux témoignages de vos compagnons d'armes !

Pour en savoir plus, suivez Dungeons & Dragons sur Facebook et consultez le site officiel du jeu.

Pour télécharger les visuels, cliquez ici.

About Dungeons & Dragons: Dungeons & Dragons has enchanted fans for nearly 50 years with innovative gameplay allowing friends and family to adventure in fantasy worlds together. The World’s Greatest Roleplaying Game boasts more than 50 million fans to date who have enjoyed the franchise through video games, novels, comics, roleplaying games, and accessories. A major feature film produced by Paramount Pictures and eOne, Dungeons & Dragons: Honour Among Thieves captivated audiences this year and fans can experience D&D online right now through easy-to-use tools on D&D Beyond.

About Wizards of the Coast: Wizards of the Coast, a subsidiary of Hasbro, Inc., is an award-winning developer and publisher of board and digital games that spark a sense of adventure in passionate gamers around the world. Best known for publishing the groundbreaking fantasy franchises, MAGIC: THE GATHERING® and DUNGEONS & DRAGONS®, Wizards is dedicated to bringing together world-class talent to create unforgettable gaming experiences at its headquarters in Washington and studios in Austin and Montreal. More information at www.wizards.com

About Hasbro: Hasbro is a global branded entertainment leader whose mission is to entertain and connect generations of fans through the wonder of storytelling and exhilaration of play. Hasbro delivers engaging brand experiences for global audiences through gaming, consumer products and entertainment, with a portfolio of iconic brands including MAGIC: THE GATHERING, DUNGEONS & DRAGONS, Hasbro Gaming, NERF, TRANSFORMERS, PLAY-DOH and PEPPA PIG, as well as premier partner brands. Hasbro is guided by our Purpose to create joy and community for all people around the world, one game, one toy, one story at a time. For more than a decade, Hasbro has been consistently recognized for its corporate citizenship, including being named one of the 100 Best Corporate Citizens by 3BL Media, one of the World’s Most Ethical Companies by Ethisphere Institute and one of the 50 Most Community-Minded Companies in the U.S. by the Civic 50. For more information, visit www.corporate.hasbro.com

Flo Guillot

Senior PR & Influence Consultant, Reset PR